• Blog
  • Nyhedsbrev
  • Foredrag
  • Bøger
  • Om mig
  • Kontakt

Pludselig havde jeg produceret 50 overskrifter!

Som selvstændig stress-specialist ønskede Dorthe Søgaard at få mere struktur på skrivearbejdet og blive bedre til at målrette sine nyhedsbreve. Gennem skrivecampens medlemskab har Dorthe lært at skrive mere direkte til sine læsere – og hun er overrasket over, hvor nemt det er blevet at lave gode overskrifter. Dorthe Søgaard arbejder med leder- og medarbejderudvikling …

Læs mere her »

køre op ad Alpe d'Huez på cykel

Hvad kan du lære af cykling?

En dag i maj stod jeg og snakkede med en af mine naboer, som fortalte om sin lidenskab for cykling, nærmere bestemt landevejscykling, og alle de gode ting, det medfører: bedre kondition, bedre søvn, mere energi samt alle de oplevelser, man får, når man er med på et motionscykelhold. Jeg havde selv i et stykke …

Læs mere her »

Tag et smil

Giv dine kunder et smil på læben

Hvis du som mig godt kan lide den gamle, danske serie, Matador, så kender du hele historien. Det, jeg med et lille tilbageblik vil fremhæve i denne sammenhæng, er, hvordan butikkernes service fungerede dengang. Tag f.eks. Skjerns Magasin: Her kommer du ind i butikken, og straks er der en flink ekspedient, som spørger, om der …

Læs mere her »

Betina Sabinsky lærte om storytelling på skriveskolen

Storytelling: Det er de rigtige historier, der fænger

Som selvstændig hundetræner ville Betina Sabinsky blive bedre til at skrive levende om de levende væsner, hunde jo er. I kraft af sin erfaring har Betina mange gode hundehistorier på lager, og i skrivecampen lærte hun at fortælle dem, så de rammer hendes målgruppe præcist – og fik i tilgift meget mere lyst til at skrive. Betina …

Læs mere her »

Lars Blumensaadt

Fandt sin egen skrivestil gennem personlig sparring

Lars Blumensaadt, der står bag callcentret Blumensaadt Business Office, ønskede at finde sin egen, personlige måde at skrive på. Særligt masterclass undervisningen hjalp ham i mål – sammen med det at få sat nogle realistiske rammer for skrivearbejdet. ”Jeg er begyndt at skrive!”  Så enkelt kan Lars Blumensaadts udbytte af skrivecampen opsummeres. ”Jeg fik kickstartet min …

Læs mere her »

Lav en bestsellerliste over dine egne nyhedsbreve

Genbrug dine successer: Lav en bestsellerliste over dine egne nyhedsbreve

Du kender sikkert udtrykket bestseller. Det er både navnet på en succesfuld, dansk tøjvirksomhed med mange brands og også betegnelsen for en bogsucces, når en bog har solgt godt og er kommet på en liste over de mest solgte bøger i Danmark eller i udlandet. Lav din egen bestsellerliste Jeg anvender konceptet på en ny …

Læs mere her »

Tulle Hyldested

Sådan slap Tulle af med sin skriveblokade

I mit arbejde møder jeg jævnligt mennesker, som føler, de rammer en mur, når de skal formulere sig på skrift. De kan have en decideret skriveblokade eller blot ulyst til at gå i gang med skriveriet. Derfor har jeg skabt Skrivecamp, hvor man får hjælp til at finde motivation til at skrive og ikke mindst …

Læs mere her »

Content marketing

Skab indhold der tiltrækker og sælger

Hvad er Content Marketing egentlig, hvorfor har du brug for det, og hvordan gør du? Lær her, hvordan du udvikler indhold til din markedsføring, hvilke fejl du bør undgå, og få til sidst fem tips til succesfuld Content Marketing. En af de mest effektive, nye marketing-tilgange er indholdsmarkedsføring, også kaldet Content Marketing – og den …

Læs mere her »

Markedsføringsplan

Derfor skal du have en markedsføringsplan

Med en god markedsføringsplan når du dine målgrupper, øger din kundebase og forbedrer i sidste ende din bundlinje. Uden kunder overlever din virksomhed ikke, og for at tiltrække og fastholde kunder har din virksomhed brug for at markedsføre sig. Det er usandsynligt, at folk uden videre tropper op i din forretning eller på din hjemmeside …

Læs mere her »

Skriver pressemeddelelser

8 grunde til, at pressemeddelelser er vigtigere end nogensinde

Og masser af forslag til, hvad du kan skrive om. De sociale medier overtager med stormskridt mange af de traditionelle PR- og marketingfunktioner, men har samtidig bidraget til at gøre en klassiker som pressemeddelelsen mere central i PR-arbejdet end nogensinde. Her er otte gode grunde til at udsende pressemeddelelser – samt et idékatalog til, hvad …

Læs mere her »

  • Forrige
  • Page 1
  • …
  • Page 3
  • Page 4
  • Page 5
  • Page 6
  • Page 7
  • …
  • Page 9
  • Næste
Omhyggeligt skrevet med ❤️ af René Hjetting © 2025
Din ven med den skarpe pen
✕
  • Blog
  • Nyhedsbrev
  • Foredrag
  • Bøger
  • Om mig
  • Kontakt