Sidder du og arbejder aktivt med at få søgemaskineoptimeret din hjemmeside, men oplever du ikke de forventede resultater, så kan det meget vel være fordi du har duplicate content. Duplicate content er når næsten identiske tekster kan findes på flere forskellige URL adresser eller domæner. Den slags opfattes af søgemaskinerne som decideret snyd og man …
Billede
Du tog selv initiativ til et samarbejde med den pågældende kunde, og I var et perfekt makkerpar. Men efter projektets afslutning hørte du aldrig fra kunden igen. Måske er det sådan, det ofte går for dig som selvstændig: Du får en ny kunde, løser opgaven, får ikke mere arbejde. Du får en anden kunde, løser …
Som selvstændig har du formentlig startet din egen virksomhed, fordi du kan lide at interagere med mennesker og levere produkter eller tjenester, som andre har brug for. Ud af den impuls vokser der primært venlige relationer – og det kan have negativ indflydelse på din virksomhed, hvis den også kommer til at omfatte medarbejdere. Som …
For at skabe en succesfuld blog er du nødt til at være nysgerrig og interesseret i det emne, du skriver om. Dette er den grundlæggende regel, enhver blogger må følge – og det hele begynder med spørgsmål. Ethvert emne – uanset hvor uinteressant det umiddelbart måtte synes at være – kan gøres interessant ved at …
Har du besluttet dig for at oprette en side på Facebook, så får du her nogle gode råd til, hvordan du kan få gang i den positive spiral og få masser af likes. Først og fremmest skal du være indstillet på, at det kræver tid og hårdt benarbejde at få løbet dit projekt i gang. …
Inbound Marketing er en marketingsform, der sigter imod at skabe leads og konvertere disse til et salg på din hjemmeside. Inbound Marketing er med til at begrænse dit marketingsbudget. Lad pengene blive i banken og invester i stedet din tid. Måden at gøre det på er, at skabe et interessant indhold, så du bliver fundet …
Storytelling har efterhånden i en årrække været et buzzword indenfor marketing, branding, PR og kommunikation. Men hvad er det helt konkret, og hvordan arbejder din virksomhed med det i praksis? Storytelling er et kommunikationsredskab, som skaber værdi omkring jeres branding. Styrken ved fortællingen er, at de fleste husker den bedre end rå fakta, og det …
Lidt over 2,2 mio. danskere har i dag en profil på LinkedIn. På verdensplan er tallet over 530 mio., og der findes derfor et enormt potentiale for at udveksle ideer og informationer på netop denne platform. Modsat flere andre sociale medier har LinkedIn karakter af at være en netværk for professionelle relationer, og LinkedIn er …
Brugen af de sociale medier er som en stor snebold, der ruller ned af bjerget. Den vokser sig større og større, og det samme gør antallet af brugere på Facebook, Twitter, LinkedIn og Youtube. Undersøgelser viser, at 3 ud af 4 internetbrugere hver dag ser video på nettet. Det gør af indlysende årsager Youtube til …
De fleste bruger i dag Google, når de skal søge informationer på nettet om virksomheder eller om produkter. Din virksomheds identitet og omdømme starter altså i søgemaskinerne, hvor dårlig omtale for alt i verden skal undgås. Nogle virksomheder tror ikke, at det betyder alverden, når der skrives enkelte kritiske kommentarer om dem på nettet. Men …