Henrik Westergaard: Lyt, og lad nysgerrighed være din drivkraft

Henrik Westergaard: Lyt, og lad nysgerrighed være din drivkraft

Det handler om lyd, når jeg i denne podcast taler med Henrik Westergaard. Han har lavet radio i 25 år – og gør det stadig – og har derudover siden 2010 lavet forskellige former for markedsføring til brug i radioen fra sit eget studie, Monkeysound, hjemme i privaten. I podcasten snakker vi bl.a. om:

  • Hvad der skal til for at lave et godt interview eller reklamespot
  • De tre ting, du behøver for at producere live-radio
  • De to ting, du behøver for at producere en podcast
  • Hvorfor manuskriptet ikke skal være alt for fast
  • Fordele og ulemper ved hhv. studie- og live-optagelser
  • Radiomediets styrker ift. aviser og tv
  • Hvorfor Spotify ikke er en trussel mod radioen

Vi elsker podcast

Podcast og radio har en del fællestræk. Med afsæt i den podcast, Henrik selv har på bedding, snakker vi om at lave podcast og podcastens fordele – fx at du kan komme i gang for få midler, redigere i optagelserne og har tid til at nørde i bund.

Noget jeg især godt kan lide ved Henriks tilgang til radio, podcast mv. er hans fokus på at lytte og være åben overfor, hvad den, han interviewer, kommer med. Som han selv siger: Journalistens vigtigste opgave er for det første at spørge og dernæst at lytte – og lade sin egen nysgerrighed drive det næste spørgsmål frem.

Er du blevet nysgerrig? – Så hør podcasten her…

Afspil podcasten via Apple iTunes

Afspil podcasten via vores website

 

Jeg brænder for markedsføring, der er ægte og ærlig. Jeg tror på, at når du følger din passion og udvikler din forretning med afsæt i, hvem du virkelig er, og hvad du har på hjerte, så vil der også komme kunder til din forretning, så det bliver til at leve af.

Site Footer