• Blog
  • Nyhedsbrev
  • Foredrag
  • Bøger
  • Om mig
  • Kontakt

Sådan får du omtale

Sådan får du omtale med PR og sociale medier

Lær at bruge en gammel profession til at sprede dine gode historier i en ny tid

Bogen giver dig en indføring i de klassiske PR-discipliner og forklarer, hvordan du integrerer de seks vigtigste sociale medier i dit PR-arbejde. Trin-for-trin-guides og tjeklister gør samtidig bogen til et nyttigt opslagsværk i hverdagen.

’Sådan får du omtale med PR og sociale medier’ er en grundbog i moderne PR-arbejde. Her får du en lang række opskrifter på brug af både off- og online-medier, og på hvordan de spiller succesfuldt sammen. Bogen gennemgår alle de klassiske PR-discipliner og sociale medier ét for ét og har desuden oversigtskapitler og generelle afsnit om det flerstrengede PR-arbejde – hele tiden med fokus på, hvordan du får succes med det i praksis.

Vejleder dig trin for trin

Konkrete værktøjer og Sådan-gør-du-guides vejleder dig i alt fra de indledende, strategiske planlægningsfaser, til du trykker send, upload eller poster et indlæg. Du får baggrundsviden, indsigt og velafprøvede PR-redskaber, som er lige til at gå til. Du lærer blandt andet om:

  • Sådan skriver du gode PR-tekster
  • Målgrupper, branding og storytelling
  • Artikler, klummer og kronikker
  • Pressemeddelelser og andre former for pressekontakt
  • Sådan får du succes på de sociale medier
  • Hjemmesider og blogs
  • Nyhedsbreve og e-mail-marketing
  • Søgemaskineoptimering og medieovervågning
  • Grundbog og opslagsværk

De sociale medier rummer et stort PR-potentiale, fordi de gør det muligt for selv små virksomheder at blive meget synlige for netop deres målgrupper. Forfatteren, René Hjetting, der til daglig arbejder hos PR-bureauet MyPressWire, har arbejdet med PR, kommunikation og sociale medier gennem 20 år.

Han guider dig hele vejen, fra hvordan du identificerer dine målgrupper og udformer en overordnet PR-plan, og til hvordan du skriver en god historie og undgår at virke uhøflig på LinkedIn og Twitter. Her er ingen lange udredninger, men i stedet brugbare oversigtskapitler og ’Sådan gør du’-afsnit. De enkelte kapitler kan læses hver for sig, så bogen også er anvendelig som et opslagsværk i en travl hverdag.

Bogen er omtalt i:

Markedsføring   Væksthus for Ledelse   TV2 Lorry

Køb bogen nu!

Sådan får du omtale med PR og sociale medier

Bogen fås som  Paperback og E-bog (168 sider, A5 format).

Paperback
E-bog 

(Bestilling af flere bøger til undervisning eller erhverv, kontakt mig direkte)

 

Omhyggeligt skrevet med ❤️ af René Hjetting © 2025
Din ven med den skarpe pen
✕
  • Blog
  • Nyhedsbrev
  • Foredrag
  • Bøger
  • Om mig
  • Kontakt