I denne 18. episode af Marketing To Go taler jeg med Jacob Handberg om hans nye medlemsklub, Spørg salgschefen, som har kørt siden 2017. Spørg salgschefen bygger på den kongstanke, at også små virksomheder uden store salgsafdelinger skal have mulighed for at få salgstræning og -sparring.
Hør Jacob fortælle om:
- fordelene ved at have en medlemsklub
- hvordan han startede medlemsklubben op
- hvordan han får nye medlemmer
- hvad han gør for at fastholde eksisterende medlemmer
- hvorfor prisen for medlemsskabet er, som den er, og lidt om prispsykologi
- hvilket indhold medlemsklubben tilbyder
- hvordan indholdet har udviklet sig, fortsat udvikler sig og Jacobs planer for fremtiden
- hvorfor du ikke skal få stress, hvis der kun er fire medlemmer
Spørg kunderne – de har facitlisten
Jacob praktiserer dét, mange taler om, nemlig at lytte til sine kunder. Han arbejder i høj grad ud fra den feedback, han får – eller målrettet opsøger – fra sin kunder, og tager løbende pulsen på medlemmerne i klubben. Og som han siger: Det skal du gøre, uanset hvad du sælger, for du kan kun sælge det, markedet vil have.
Kom i gang – og ret til hen ad vejen
Ifølge Jacob Handberg er medlemsklubber og andre abonnementer inden for et nicheområde fremtidens gode forretning. Er du nysgerrig på, hvordan du med en medlemsklub kan få ro i maven og overskud til at fokusere på at lave godt indhold?
Så hør med, og få Jacobs bedste tips til det at starte din egen medlemsklub.