René Hjetting

  • Blog
  • Podcast
  • Skriv en bog
  • Bøger
  • Om mig
  • Nyhedsbrev
  • Kontakt

92 pct. af vores beslutninger sker ubevidst

by René Hjetting on marts 8, 2018
Anita Lykke Klausen
1 min læsetid


Gæsten i 11. episode af Marketing To Go er Anita Lykke Klausen. Hun har en passion for neuromarketing, som kobler moderne hjerneforskning med markedsføring. Neuromarketing beskæftiger sig fx med, hvordan folk agerer på din webshop og hjemmeside, hvad der sker inde i hovedet på folk, når de ser dine reklamer mv.

I podcasten kan du bl.a. høre Anita fortælle om:

  • hvordan du kommer i gang med at bruge neuromarketing
  • video, tekst og podcast – fordele og ulemper ift. neuromarketing
  • hvorfor billeder og billedskabende tekster/historier er så effektive i markedsføring
  • hvordan du i neuromarketing arbejder med konkrete mål og afprøver teser
  • eksempler på marketing-kampagner, som inddrager neuromarketing
  • hvorfor dit vigtigste budskab skal komme til sidst

Umiddelbart tænkte jeg, at neuromarketing mest er for hjerne-specialister, men efter at have talt med Anita kan jeg se, at det ikke behøver være så kompliceret at komme i gang med. Meget kan testes i det små.

Et af Anitas eksempler er, at du kan have to landingssider med identisk tekst, men forskellige billeder og så se, hvilken side der konverterer bedst – og derved få information om dine brugeres præferencer.

I øvrigt er der flere elementer i disciplinen neuromarketing, som også er basale i al anden markedsføring – fx at din kommunikation skal være konsistent både før under og efter et salg.

Synes du også, det er interessant, at 92 pct. af vores adfærd og beslutninger er ubevidste – så hør med i podcasten.

Lyt på Apple Podcast

Lyt på Spotify

Lyt på Google Podcast

 

Nævnt i podcasten: Roger Dooley med podcasten The Brainfluence

Forrige: Hold dig til fakta – hvad koster en kunde?
Næste: Lad kunderne udvikle produktet
Omhyggeligt udformet med ❤️ af René Hjetting © 2022
Din ven med den skarpe pen
✕
  • Blog
  • Podcast
  • Skriv en bog
  • Bøger
  • Om mig
  • Nyhedsbrev
  • Kontakt