Her i denne episode taler jeg med Leif Carlsen. Sammen med Eva Sachse står han bag Social Selling Company, der hjælper virksomheder med at bruge LinkedIn.
Podcasten er spækket med guldkorn i form af konkret viden og vejledning i forhold til blandt andet:
- søgninger på LinkedIn, Google og YouTube
- hvad LinkedIn-algoritmen rent faktisk favoriserer (og hvorfor du ikke skal tro på ’algoritme-hustlere’)
- de 3 trin i social selling
- hvordan du laver inviterende invitationer – og hvad du bør undgå
- – og hvad så-testen (før du poster et indlæg)
- værdifulde og relevante indlæg med visuel stop-effekt
- fordele og ulemper ved video kontra billeder/grafik
- skal dine artikler på LinkedIn eller på din egen blog/hjemmeside?
- et bud på en hverdags-rutine med LinkedIn
- gratis eller premium-medlemskab af LinkedIn?
- grupper på LinkedIn, og hvordan du evt. kan bruge dem
- hvordan du bedst får dine indlæg, artikler, videoer, webinarer, hjemmeside, e-mailmarketing mv. til at spille sammen
Social selling på den digitale købsrejse
Social selling er opstået, fordi købsrejsen er blevet mere digital – typisk 60-100 pct. digital. Salg foregår nu på andre præmisser end tidligere, for der er stor forskel på kold canvas-salg på dørtrinnet og en længerevarende opbygning af relationer via bl.a. LinkedIn.
Vidste du fx, at vi scroller ca. 90 m indhold hver dag – og at visninger derfor er tæt på at være uinteressante, mens kommentarer, delinger og likes er værd at hæfte sig ved?
På LinkedIn handler det om at inspirere og dele ud af din viden og tone kraftigt ned eller helt droppe salgsgassen.
Hvordan du gør det, og hvordan du får de forskellige medier i din markedsføring til at spille sammen – det ved Leif Carlsen utroligt meget om.
Få inspiration hver fredag!
Tilmeld dig mit nyhedsbrev, som jeg sender ud hver fredag morgen. Jeg betragter det, som mit eget lille magasin, hvor jeg giver værdi til dig, som læser.
Det gør jeg, fordi jeg i mere end to årtier har hjulpet mennesker med at få succes med deres kommunikation og online forretning, og fordi jeg godt kan lide at hjælpe folk – at flytte dem fra ét sted til et andet, så de får det liv, de ønsker, og en forretning, de kan leve af.