René Hjetting

  • Om mig
  • Bøger
  • Blog
  • Podcast
  • Nyhedsbrev
  • Sparring
    • 1:1 Sparring
    • Gruppesparring
  • Kontakt

LinkedIn er et netværk – ikke en markedsplads

by René Hjetting on september 17, 2020
Eva Sachse og Leif Carlsen
2 min læsetid


Her i 32. episode af Marketing To Go taler jeg med Leif Carlsen. Sammen med Eva Sachse står han bag Social Selling Company, der hjælper virksomheder med at bruge LinkedIn.

Lyt på Apple Podcast

Lyt på Spotify

Lyt på Google Podcast

 

Denne lidt længere podcast er spækket med guldkorn i form af konkret viden og vejledning i forhold til blandt andet:

  • søgninger på LinkedIn, Google og YouTube
  • hvad LinkedIn-algoritmen rent faktisk favoriserer (og hvorfor du ikke skal tro på ’algoritme-hustlere’)
  • de 3 trin i social selling
  • hvordan du laver inviterende invitationer – og hvad du bør undgå
  • – og hvad så-testen (før du poster et indlæg)
  • værdifulde og relevante indlæg med visuel stop-effekt
  • fordele og ulemper ved video kontra billeder/grafik
  • skal dine artikler på LinkedIn eller på din egen blog/hjemmeside?
  • et bud på en hverdags-rutine med LinkedIn
  • gratis eller premium-medlemskab af LinkedIn?
  • grupper på LinkedIn, og hvordan du evt. kan bruge dem
  • hvordan du bedst får dine indlæg, artikler, videoer, webinarer, hjemmeside, e-mailmarketing mv. til at spille sammen

Social selling på den digitale købsrejse

Social selling er opstået, fordi købsrejsen er blevet mere digital – typisk 60-100 pct. digital. Salg foregår nu på andre præmisser end tidligere, for der er stor forskel på kold canvas-salg på dørtrinnet og en længerevarende opbygning af relationer via bl.a. LinkedIn.

Vidste du fx, at vi scroller ca. 90 m indhold hver dag – og at visninger derfor er tæt på at være uinteressante, mens kommentarer, delinger og likes er værd at hæfte sig ved?

På LinkedIn handler det om at inspirere og dele ud af din viden og tone kraftigt ned eller helt droppe salgsgassen.

Hvordan du gør det, og hvordan du får de forskellige medier i din markedsføring til at spille sammen – det ved Leif Carlsen utroligt meget om.

Få et hav af konkrete tips til LinkedIn og din øvrige, digitale markedsføring lige her.

Lyt på Apple Podcast

Lyt på Spotify

Lyt på Google Podcast

 

 

Forrige: Det skal være en KÆMPE oplevelse
Næste: Markedsføring på Facebook – nu og i fremtiden
Omhyggeligt udformet med ❤️ af René Hjetting © 2021
Din ven med den skarpe pen
✕
  • Om mig
  • Bøger
  • Blog
  • Podcast
  • Nyhedsbrev
  • Sparring
    • 1:1 Sparring
    • Gruppesparring
  • Kontakt
Vi bruger cookies på vores hjemmeside for at give dig den mest relevante oplevelse ved at huske dine præferencer og gentagne besøg. Ved at klikke på "Accepter" accepterer du brugen af ALLE cookies.
Cookie settingsACCEPTER
Manage consent

Privacy Overview

Denne webside bruger cookies til at forbedre din oplevelse, mens du navigerer gennem hjemmesiden. Ud af disse gemmes de cookies, der er kategoriseret som nødvendige, i din browser, da de er afgørende for, at websitet kan fungere grundlæggende. Vi bruger også tredjepartscookies, der hjælper os med at analysere og forstå, hvordan du bruger dette websted. Disse cookies gemmes kun i din browser med dit samtykke. Du har også mulighed for at fravælge disse cookies. Men fravalg af nogle af disse cookies kan påvirke din browseroplevelse.
Nødvendige
Altid aktiveret

Nødvendige cookies er absolut nødvendige for, at webstedet fungerer korrekt. Denne kategori inkluderer kun cookies, der sikrer grundlæggende funktioner og sikkerhedsfunktioner på webstedet. Disse cookies gemmer ingen personlige oplysninger.

Ikke-nødvendige

Alle cookies, der muligvis ikke er særligt nødvendige for, at hjemmesiden fungerer, og som bruges specifikt til at indsamle brugerens personlige data via analyser, annoncer, andet indlejret indhold, kaldes ikke-nødvendige cookies. Det er obligatorisk at indhente brugernes samtykke inden du kører disse cookies på dit websted.

GEM & ACCEPTÈR