I 20. episode af Marketing To Go taler jeg med den ene partner i Emotionelle Kundetyper . Jannie Illum Gade har 26 års praktisk erfaring med salg og har udviklet metoden Emotionelle Kundetyper sammen med sin partner, forskeren Sanne Dollerup.
Hør Jannie fortælle om:
- hvordan samarbejdet mellem teoretikeren Susanne og praktikeren Jannie startede
- hvordan Jannies kundetilstrømning steg på få dage, da hun begyndte at bruge sin viden om kundetyperne
- hvorfor det er så vigtigt, at din markedsføring hænger sammen
- konkrete eksempler på, hvad sammenhængende markedsføring indebærer
- hvordan Susanne og Jannies virksomhed skiftede fra gul til grøn kundetype
- hvorfor en medlemsklub er fremtiden for Emotionelle Kundetyper
- – og få en kort gennemgang af de fire kundetyper
Kend din kundetype
Det gælder om at kende din kundetype: Hvad bliver dine kunder motiveret af, og hvad frygter de? Hvilke spørgsmål har de, hvad overtaler dem, hvilke ord og billeder virker bedst osv.?
Når du kender din kundetype, kan du konsekvent kommunikere det, du ønsker at levere – til netop de kunder, du ønsker at sælge til. Og når du sælger med de rigtige følelser til de rigtige mennesker, ender du med tilfredse kunder.
Medlemsklub: så har du det hele ét sted
Jeg taler også med Jannie om medlemsklubber – om hvad der skal til, for at en medlemsklub bliver værdifuld, og om hvilke fordele en medlemsklub har for såvel medlemmerne som for dig, der har klubben.
Har du tænkt på, om det er i overensstemmelse med din kundetype at satse på Facebook, Instagram, LinkedIn, e-mailmarketing, SEO eller noget helt sjette?
Hør Jannie fortælle om, hvordan hele din markedsføring skal spille sammen lige fra den bil, du evt. kører i, og de tilbud, du har eller ikke har, til dine samhandelsbetingelser – det er lige her.