Sønderjyden Karsten Madsen er direktør i og medstifter af webbureauet MorningTrain og gæst her i den 10. episode af min podcast. MorningTrain hjælper andre virksomheder med online marketing, digitalt design og programmering og tæller i dag 20 ansatte. Hør Karsten fortælle om:
- de 7 vigtigste kanaler i din online markedsføring – i prioriteret rækkefølge
- Google AdWords, som Karsten bruger til meget mere end annoncering
- hvordan Morning Train selv skaffer kunder
- MorningTrains eget budget for markedsføring
- vejen til succes – inklusive omveje og fejlinvesteringer
- hvordan PR løfter hele din virksomhed, også uden umiddelbart at skabe salg
- hvordan en mindre virksomhed relativt nemt kan være internationalt tilstede
- hvorfor MorningTrain tager sin egen medicin, før de giver den til andre
Succes = hårdt arbejde
Karsten Madsen er groet af den jyske muld, og også når det gælder online marketing, har han begge ben solidt plantet i virkeligheden. Derfor er det faktisk opløftende, når han betoner, at det at drive virksomhed i store træk handler om hårdt arbejde – for der ligger meget håb og gåpåmod i det budskab. I virkeligheden fører hårdt arbejde nemlig med stor sandsynlighed til succes, i hvert fald hvis du tænker dig lidt om undervejs.
Få styr på junglen
Og også når vi bliver mere konkrete, er Karstens tilgang til online marketing dejlig jordnær. Her er ingen luftige teorier, men solid fakta-orientering: Hold dig til, hvad det rent faktisk koster dig at skaffe en kunde ad forskellige veje, og sats på den kanal, der giver dig mest valuta for pengene.
Er du forvirret over de mange muligheder for online marketing og i tvivl om, hvor og hvordan du skal starte – så nyd Karstens enkle prioriteringsliste her…
Nævnt i podcasten: Brian Dean fra Backlinko