I denne episode snakker jeg med Mads Tofthøj Rasmussen, som er adm. direktør i det bæredygtige teleselskab GreenSpeak.
Hør ham fortælle om:
- idéen til GreenSpeak, og hvordan den blev til virkelighed
- markedsføring via mund-til-mund og god kundeservice
- exceptionel god kundeservice, og hvorfor den er mulig
- gennemsigtighed – så meget, at der slet ingen firma-facade er
- andre bæredygtige projekter, Mads m.fl. har gang i
- at være foregangsmænd – og at konsolidere og få tingene til at spille
- rollen som adm. direktør og det at give ekstrem frihed til medarbejderne
- hvorfor der er 2 ugentlige hjemmearbejdsdage for alle medarbejdere
Bæredygtighed på alle niveauer af virksomheden
Mads er så optaget af bæredygtighed, at jeg bliver dybt berørt af at tale med ham. Han går virkelig hele vejen og tænker bæredygtighed ind i alle aspekter af virksomheden. Virksomhedens er i sin grundlæggende struktur bæredygtig, inkl. fx lønforhold, kundedemokrati, og hvad overskuddet går til.
Bæredygtighed i mange former
Og Mads og de øvrige folk bag GreenSpeak nøjes ikke med et smalt perspektiv på bæredygtighed, men vil hele vejen rundt – fra biodiversitet og vedvarende energi over velgørenhed til fx at få varer produceret, så de har en lang holdbarhed.
Få inspiration hver fredag!
Tilmeld dig mit nyhedsbrev, som jeg sender ud hver fredag morgen. Jeg betragter det, som mit eget lille magasin, hvor jeg giver værdi til dig, som læser.
Det gør jeg, fordi jeg i mere end to årtier har hjulpet mennesker med at få succes med deres kommunikation og online forretning, og fordi jeg godt kan lide at hjælpe folk – at flytte dem fra ét sted til et andet, så de får det liv, de ønsker, og en forretning, de kan leve af.