I denne 34. episode af Opbyg dit publikum snakker jeg med Mads Tofthøj Rasmussen, som er adm. direktør i det bæredygtige teleselskab GreenSpeak.
Hør ham fortælle om:
- idéen til GreenSpeak, og hvordan den blev til virkelighed
- markedsføring via mund-til-mund og god kundeservice
- exceptionel god kundeservice, og hvorfor den er mulig
- gennemsigtighed – så meget, at der slet ingen firma-facade er
- andre bæredygtige projekter, Mads m.fl. har gang i
- at være foregangsmænd – og at konsolidere og få tingene til at spille
- rollen som adm. direktør og det at give ekstrem frihed til medarbejderne
- hvorfor der er 2 ugentlige hjemmearbejdsdage for alle medarbejdere
Bæredygtighed på alle niveauer af virksomheden
Mads er så optaget af bæredygtighed, at jeg bliver dybt berørt af at tale med ham. Han går virkelig hele vejen og tænker bæredygtighed ind i alle aspekter af virksomheden. Virksomhedens er i sin grundlæggende struktur bæredygtig, inkl. fx lønforhold, kundedemokrati, og hvad overskuddet går til.
Bæredygtighed i mange former
Og Mads og de øvrige folk bag GreenSpeak nøjes ikke med et smalt perspektiv på bæredygtighed, men vil hele vejen rundt – fra biodiversitet og vedvarende energi over velgørenhed til fx at få varer produceret, så de har en lang holdbarhed.
Har du lyst til at gøre en forskel?
– Hør en mand, der er i gang med det, her…