René Hjetting / Lær at kommunikere autentisk, så du sælger mere

Sæt dig i kundens sted – så giver resten sig selv

I denne podcast taler jeg med Christina Zimmermann om, når markedsføring ikke virker, og hvad der som oftest er i vejen. Hør Christina beskrive de vanskeligheder, såvel iværksættere som etablerede virksomheder har med deres markedsføring – og hvordan de overvinder dem. Vi kommer blandt andet ind på: det, der næsten altid går galt i markedsføringen […]

Read Post / 5. juni 2018

Dét, du ikke kan købe for penge

Du har den, alle andre har den også, og næsten alle vil gerne have mere af den. Alligevel er der ingen, der sælger den – den er ikke til at opdrive nogen steder. Jeg snakker om tiden. Tiden er en af de mest efterspurgte ting i verden, og samtidig noget du ikke kan købe mere […]

Read Post / 19. april 2018

Fra hårnål til Rolex-ur på 12 byttehandler

Gæsten er denne gang Thomas Jarolics, hvis efternavn lyder som ’Jah-Rolex’ – og ja, det er nemlig ham, som byttede en hårnål til et Rolex-ur. Hør ham fortælle om det eventyr og om: hvordan storytelling fra start til slut genererer værdi til byttehandlerne hvorfor viden (læs: research) og ærlighed er en sælgers bedste våben 3 […]

Read Post / 4. april 2018

Christian Markedal: Lad kunderne udvikle produktet

Den 12. episode af Marketing To Go er lidt anderledes, idet den ikke primært har fokus på online markedsføring, men på andre måder at markedsføre sig på og på iværksætteri. Christian Markedal har været iværksætter, så længe han kan huske. Lige nu arbejder han med en digital udgave af hotellers værelsesmappe – en efter min […]

Read Post / 12. marts 2018

Anita Lykke Klausen: 92 pct. af vores beslutninger sker ubevidst

Gæsten i 11. episode af Marketing To Go er Anita Lykke Klausen. Hun har en passion for neuromarketing, som kobler moderne hjerneforskning med markedsføring. Neuromarketing beskæftiger sig fx med, hvordan folk agerer på din webshop og hjemmeside, hvad der sker inde i hovedet på folk, når de ser dine reklamer mv. I podcasten kan du […]

Read Post / 8. marts 2018

Karsten Madsen: Hold dig til fakta – hvad koster en kunde?

Sønderjyden Karsten Madsen er direktør i og medstifter af webbureauet MorningTrain og gæst her i den 10. episode af min podcast. MorningTrain hjælper andre virksomheder med online marketing, digitalt design og programmering og tæller i dag 20 ansatte. Hør Karsten fortælle om: de 7 vigtigste kanaler i din online markedsføring – i prioriteret rækkefølge Google […]

Read Post / 6. marts 2018

Nytårsforsæt for din virksomhed i 2018?

Nytårsforsætter handler ofte om at leve sundere, være mere nærværende osv., men de behøver ikke kun dreje sig om vores personlige liv. Du kan også have nytårsforsætter på vegne af din virksomhed – tage beslutninger om at ville gøre noget anderledes for at skabe de forandringer, du ønsker. Hvis vi virkelig ønsker noget, ender det […]

Read Post / 27. december 2017

Bag om en af Danmarks mest populære marketing podcast

Halfdan Timm og Emil Kristensen er specialister i online markedsføring og kører en populær marketing podcast: Marketing Brief. På under et år har de publiceret langt over 150 af de uformelle 10-minutters-episoder og er tæt på at runde 200.000 downloads. I denne podcast kan du blandt andet høre dem fortælle om: konceptet for Marketing Brief […]

Read Post / 30. november 2017

Kristian Koch: Sådan får du dit budskab igennem

Denne podcast handler om mundtlig præsentation. Kristian Koch coacher til daglig musikere og erhvervsfolk i at brænde igennem med deres budskab, når de står på en scene. I podcasten taler vi om, hvordan du forbereder og gennemfører en vellykket præsentation i form af fx et fysisk foredrag. Vi runder blandt andet: det pres, de fleste […]

Read Post / 9. oktober 2017

Eric Ziengs: Giv dine kunder en behagelig rejse

Eric Ziengs fra Help Marketing er ekspert i at lave velfungerende kundeflow. I podcasten følger vi kunden, fra før hun entrerer dit online-univers, gennem de forskellige interaktioner, hun har med dig, frem til konvertering, eftersalg og anbefaling af dig. Vi taler om, hvordan du hjælper kunden til en så enkel og behagelig rejse som muligt […]

Read Post / 7. juli 2017